Wednesday, December 28, 2011

Suara terlampau...

Sejak kebelakangan ini isu Adam adli dan satu pertubuhan haram bersuara. Entah dari mana munculnya mereka ini, yang kononnya timbul dan menyatakan mereka ini suara mahasiswa se-Malaysia. Disini ingin saya menyatakan bahawa suara itu hanya mewakili bilangan kecil warga mahasiswa di Malaysia.
Tindakan biadap menurunkan bendera presiden UMNO pada hari perwakilan UMNO jelas menunjukkan bahawa Adam adli ini tidak tahu adap untuk berkunjung ke tempat orang. Ini kerana perbuatan ini serupa seperti melakukan sesuatu yang tidak disukai di rumah orang lain. Sebagai seorang siswa UPSI,dia sepatutnya tahu apa sejarah Maktab berkenaan. Maktab ini dahulunya begitu digeruni kerana cakna minda guru-guru melayu ketika itu begitu hebat bukan menbuat publisiti murahan seperti apa yang dibuat oleh Adam. Untuk pengetahuan perbuatan Adam ini sebenarnya tidak menggambarkan dirinya sebagai seorang cikgu, tidakkah dia tahu dia ini berkerja dengan kerajaan?mendapat sumber kewangan dari kerajaan? seorang cikgu bertujuan untuk memberitahu dasar kerajaan kepada umum bukannya menghentam kerajaan dan melakukan perbuatan biadap. Walaupun mengajar TESL itu tidak membuktikan dia itu bukan cikgu yang tidak terbabit dengan usaha kerajaan melakukan transformasi terhadap Malaysia. Mungkin dia ini tersilap ambil jurusan,dia ini tidak sesuai untuk mejadi cikgu, doakan dia tidak mengajar anak-anak kita semua.
Adakah kita mahu perbuatan biadap seperti itu dilakukan oleh anak-anak kita? PM kita telah melakukan sesuatu yang baik dimana telah membenarkan cikgu-cikgu di Malaysia untuk berpolitik, tetapi ada yang tidak sabar untuk menghentam kerajaan dari segala segi. Walau apa pun ada ramai lagi cikgu-cikgu yang masih sayang dengan keamanan yang di kecapi sekarang ini, jika lihat sejarah tokoh-tokoh seperti Tun Gaffar Baba, Tun Abdullah dan ramai lagi telah menjadi bukti bahawa cikgu memainkan peranan yang begitu besar dalam memacu dan memandu arah negara ke landasan yang sepatutnya.
Satu lagi timbul pula pertubuhan haram yang tiba-tiba menyatakan kehebatan 400 orang ahli mereka ini. Jika mereka ini betul-betul mewakili siswa dan siswi tidakkah mereka berfikir tentang masa depan generasi lain di atas tindakan bodoh mereka ini? Ramai siswa siswi datangnya dari keluarga yang miskin tidakkah mereka terfikir jika mereka diambil tindakan yang boleh menjejaskan masa depan mereka ini apa akan jadi kepada keluarga mereka? ooo ya saya lupa presiden pertubuhan haram ini tidak pernah terfikir pun tentang mereka. diharapkan kita jangan gembar gemburkan suara persatuan dan pertubuhan yang haram ini kerana mereka ini akan menyebabkan negara huru hara atas kepentingan sendiri, diharapkan kerajaan ambil tindakan terhadap pertubuhan haram ini.
Mungkin mereka ini terlalu banyak masa didalam Universiti sehinggakan mereka dapat melakukan demo dan turunkan bendera yang tidak munasabah. Ini bukan amaran keras atau suara mahasiswa tetapi adalah kebodohan yang ditonjolkan oleh mereka ini. Jangan ingat bahawa tiada mahasiswa yang menyokong kerajaan yang banyak jasanya. Walauapapun mahu dibuat perlu fikir panjang-panjang impilkasinya,jangan jadi pejuang bodoh.

p/s: Saya belakang kerajaan BN,all the way. BN!

No comments: