Thursday, December 8, 2011

DAP RASIS...


Siapa tidak kenal dengan parti yang kerap kali mencanangkan mereka pejuang demokrasi,ya ini lah parti yang tak sedar diri dan sedang berjaya walaupun cabaran pada mulanya begitu hebat. Bila dah dapat kuasa di Pulau Pinang,Selangor dan sekejab di Perak mereka ni mula dengan berani mempersoalkan macam-macam hal, baik dari perlembagaan sampailah kontrak sosial yang selama ini mengukuhkan kedudukan Malaysia sebagai negara aman di rantau ini.
Baru-baru ini buat hal lagi wakil dari dap ini dengan senang hati mengelarkan orang dengan warna kulit mereka, nampaknya memang jelas lah mereka ini rasis.Seperti juga abang mereka PAP mereka hanya kenal orang melalui kulit dan mereka sukar menerima jika bangsa lain yang memerintah. Lihat sahaja singapura bukan seperti Malaysia yang ada ramai juga menteri bangsa lain di kabinet walau mereka parti mereka kalah tetapi di beri ruang untuk mewakili bangsa mereka. Dimana letaknya UMNO rasis? kalau tanya mereka macam-macam la jawapan mereka beri.
Muka tak malu memang patut diberikan kepada mereka ini kerana Ketua menteri Pulau Pinang mahu naik kapal selam yang selama ini mereka kutuk dan hina dan macam-macam lagi yang mereka kata bila kerajaan beli kapal selam itu. Tapi kita perlu beri pengiktirafan kepada kerajaan kerana beri peluang kepada orang tak malu seperti mereka untuk datang dan melihat dengan mata kepala sendiri mereka. Tapi pada saya ini hanya publisiti kepada orang berkenaan kerana sebagai pembangkang yang berbangsa cina dapat naik kapal selam negara,orang awam pertama yang tak ada kena mengena dapat naik kapal selam,habis lah surat kabar cina akan menbuat liputan khas mengenai muka tak malu tu.Itu yang dikatakan publisiti murahan. Walau begitu kerajaan sekali lagi buktikan mereka bukan rasis, menerima semua orang tidak kira warna kulit untuk menilai sendiri apa yang mereka kata itu tidak benar. Tidak ada pun pengunaan ayat 'hitam metalik @ haram jadah'. Kerajaan BN lebih professional dari mereka yang pendek akal ini.
Tidak habis dengan itu lagi muka tidak malu melaka ini mahu robohkan paking lot yang di bina berjuta ringgit itu, dengan alasan itu perbuatan kerajaan BN terdahulu, seperti biasa dia akan keluarkan kenyataan sedemikian,kita tuduh je. Kalau sebagai seorang yang mempunyai pendidikan tinggi dan berjawatan tinggi tidak boleh fikirkah dia macam mana nak modify tempat berkenaan supaya bboleh digunakan. Kalau tanya budak tadika pun boleh jawab. Rasanya penduduk Pulau Pinang dah buat silap dalam memilih calon mereka yang ini. Diharapkan tidak diulangi kesilapan yang lalu. Baik buat tempat laluan kereta ayng baru dari robohkan tempat parking tu dari melibatkan kos yang berjuta lagi.
Akhir sekali mereka yang dari parti ini cuba menonjolkan merekalah terbaik di Malaysia baca Quran lah, kutuk ornag lah dan mempersoalkan perlembagaan kalau macam ini la nak tadbir negara haru-biru jadinya. Mereka pandai menggunakan reverse physiology untuk meraih undi dan ada yang hentam membabi buta kerana kereta mereka hitam metalik. Macam-macam lah mereka ini, kalau nak di kisahkan mereka ini dah tebal lagi dari Hikayat Hang Tuah. Pilih dengan tepat bila mengundi supaya badut ini dapat balik ke negeri dia sebelum dia datang Pulau Pinang.

No comments: