Monday, February 9, 2009

Melayu makin lupa, Sultan selamatkan melayu.

Keadaan Politik di Perak telah membuatkan satu Malaya buka mata dan telinga atas perkembangan di Perak. Apa yang pelik ialah Melayu itu sendiri. Adakah mereka lupa bahawa Dato Nizar sendiri menyatakan dai akan patuh kepada Sultan Perak walau apa yang di putuskan kelak pada 4hb lepas. bukti boleh di dapati dalam penjelasan Nizar dalam Pas tv.
Perkara yang memalukan dan mungkin satu ketika nanti menyoal kuasa yang tinggal sedikit pada Sultan kelak ialah bagaimana rakyat Perak , dan am nya Melayu Perak tidak patuh kepada perkenan Tuanku. Perkara ini perlu di pandang serius kerana implikasinya pada masa hadapan cukup merisaukan bangsa melayu itu sendiri.
Jangan di sebabkan oleh perasaan tidak tentu hala melayu akan datang akan jadi seperti melayu di singapura, terbiar. Perkara ini ada baiknya di mana melayu kini dapat mengawal kembali Perak di mana selepas pilihan raya lepas DAP yang menguasai Perak sebenarnya bukannya Dato Nizar. Ini diperkuatkan lagi dengan pemberian tanah secara kekal(999 tahun) kepada bukan melayu. Perkara ini bukan perkauman tapi persoalan nya kenapa ini di berikan pada hal nya perkara ini tidak menguntungkan sesiapa pun, melayu tetap rugi.
Jika benar melayu Perak mahu tunjuk belang mereka seharusnya bela melayu lain bukan nya bertengkar sesama sendiri, ini akan merugikan melayu itu sendiri. Biar lah PAS atau UMNO tapi jangan diberi kuasa selain itu kerana ini tidak akan menguntungkan melayu. Contoh yang paling jelas ialah apabila melayu berkerja di kilang atau syarikat cina, mereka hanya berada di bahagian bawah pengurusan padahal pengurusan atasan semuanya cina belaka, jikapun ada melayu dia atas sana, orag itu hanya alibaba dan gajinya kurang berbanding dengan rakannya yang bangsa cina, kenapa ini berlaku?
Contoh telah jelas menunjukkan sebenarnya siapa yang sedang mentadbir kerajaan Perak, bijaksana Sultan telah selesaikan masalah berkenaan sebelum ia terlambat dan memusnahkan bangsa melayu. Melayu perlu sedar dan bersatu untuk maju setanding bangsa lain dan bukan nya bertengkar terhadap perkara yang nampak tidak merugikan melayu itu sendiri tapi hanya di tambah pedas oleh pembangkang. 'Daulat Tuanku'

No comments: