Tuesday, September 4, 2012

Do they understand our FLAG?



Tidak terlewat lagi untuk mengucapkan Selamat Hari Raya kepada semua rakyat Malaysia yang tercinta ini. Dalam suasana Raya ini kita sekali lagi menyambutkan hari kemerdekaan kita dalam bulan Syawal ini.
Apa yang merosakkan mood Raya Merdeka kita ini ialah terdapat segelintir orang yang tidak menghargai kemerdekaan ini. Apa mereka ingat kemerdekaan ini mudah di perolehi. Jika mereka ingat Malaysia ini tidak cukup baik untuk mereka,di PERSILAKAN keluar dari negara ini. Ini barulah jelas hasrat hati yang terbuku lama apabila membaca tentang orang-orang yang berperangai seperti orang hutan.
Ada pula yang hendak menukarkan bendera jalur gemilang yang selama ini dikenali seluruh dunia.Kelakar apabila membaca kenapa mereka mahu menukarkannya.Merah putih itu ada dalam bendera kita, so itu bermaksud ia melambangkan NUSANTARA TANAH MELAYU. Kalau ada yang mengatakan bahawa bendera kita meniru bendera US maka mereka perlu melihat semua bendera di dunia.cua cari berapa negara di dunia yang mengunakan bendera macam Malaysia. Tiada satu pun yang di tiru,ya mungkin belang dan warna itu sama seperti US tetapi ia tetap lain dari semua negara di dunia.Tidak ada negara yang serupa berbelang seperti Malaysia dan US. Malah bendera Malaysia dan US turut berbeza dan mempunyai maksud yang berbeza. Jika di lihat bendera merah putih itu banyak negara yang menpunyai bendera yang sama,cuba pembaca cari. Saya telah lihat ada lebih dari 3 negara yang menggunakan warna dan bendera yang sama.
Jangan kita kita perjudikan kebebasan kita perolehi ini.Pikir-pikirkan lah apa yang terbaik. Saya sayangkan Malaysia saya perlulah berfikiran jangan mengikut perasaan. Tiada yang perfect,we try to live with what we have,and try to improve bukan jadi orang hutan. Seperti dalam cerita P.Ramli, kepala otak kamu berjambul.Itu kepada yang memijak gambar dan mereka bendera baru. Sekian.

No comments: