Sunday, April 29, 2012

Bershit berjaya bodohkan Melayu.




SERAH TENGKUK

Agaknya
kalau Si Janggut masih hidup
habis diratap
perjuangan korban
bersudah untuk ini

Agaknya
kalau Si Adnan masih idup
menyesal dia
baik serah hidup-hidup
kalau korbannya
bersudah untuk ini

Agaknya
kalau Si Tuah masih hidup
malu nak mengaku melayu
malu nak diangkat martabat
Taming Sari terkulai
lembik

Bangga kita
makin bangkit, makin bertambah bodoh
tak payah dah belajar sejarah
takat kaji permukaan
dah puas hati

anak kecil
terus main api
terus terbakar tangan
sebab dok cari masalah
tak cari penyelesaian

BERSHIT 3.0 telah pun berlalu tetapi kesan selepas perhimpunan haram itu yang menjadi persoalan. Perhimpunan yang tidak dapat permit itu tidak mengendahkan undang-undang yang sedia ada. Bersih yang mempunyai 10 tuntutan yang di ketuai oleh Ambiga itu telah bertukar kepada perhimpunan haram yang jelas menunjukkan hasrat sebenar ambiga dalam mencapai apa yang di cita-citakan. Ini merupakan satu helah untuk menghuru-harakan negara. Tidakkah dia tahu bahawa rakyat Malaysia perlu ikut undang-undang untuk selesaikan masalah mereka? Jika tidak ikut mahu ikut undang-undang mana lagi?Undang-undang hutan? Yang lagi menariknya ambiga ini merupakan bekas presiden peguam negara.
Apa yang mendorong orang ini untuk melanggar undang-undang yang dia sendiri lawan untuk tegakkannya dulu? Mungkin sebab tidak dapat teruskan agendanya sendiri so dia memberontak. Berbalik kepada soal Bershit ini. Pihak mahkamah telah mengeluarkan arahan untuk tidak boleh mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka kerana ini merupakan tempat pelancongan dan di tengah sibuk bandaraya. Tidak mungkin mahkamah mengeluarkan arahan suka-suka. Sebagai jalan penyelesaian pihak DBKL telah beri tempat di stadium untuk penganjur tetapi tidak di terima. Ini bukan kali pertama perhimpunan pihak pembangkang di Malaysia, pernah satu ketika bila Pr memerintah Perak,mereka mengadapan himpunan di Stadium Perak. Persoalannya kenapa stadium di tolak ambiga?
Hairan apabila melihat kelibat perempuan dan wanita yang berpurdah ke perhimpunan haram. Jika zaman dahulu mereka yang berpurdah ini tidak dapat dilihat di tempat orang ramai kerana mereka menjaga peradaban mereka,itu dulu la.Sekarang ini sanggup berhimpit-himpit macam pergi haji tu dengan lelaki di anggap ok lah pada mereka, ini lah akiba agama di gunakan untuk politik.POlitik menghalalkan cara mereka. Perempuan sepatutnya lembut tetapi ternyata dunia dah berbeza dan maju mereka dah berani buat macam-macam dah,apa nak jadi. Malah ada di antara mereka yang menyuruh terbalikkan kereta polis. Kalaulah nak di jadikan cerita masa itu dia kena rogol ramai-ramai di sana siapa nak tolong ye? tidak ke POLIS juga kena tolong.tanya balik diri wahai perempuan jangan jadi bodoh dengan ikut saja apa orang cakap. Bila susah minta tolong polis kerana kata mereka itu tugas polis tapi jahanamkan harta benda dan menyusahkan orang ramai mesti tugas penunjuk perasaan ini termasuk wanita.
Jangan malukan agama Islam yang suci dengan melaungkan nama Allah atas perhimpunan haram yang dilakukan. Islam tidak pernah mengajak umatnya untuk menbuat kacau bilau. Berjayalah orang kafir dalam menjatuhkan Islam dari segala segi. Melayu sepatutnya pertahankan apa yang masih tinggal di tangan mereka. Selepas bershit ini dapat di simpulkan bahawa yang pergi perhimpunan haram dan melaungkan nama Allah tidak lah mahir tentang agama Islam, mereka golongan orang suka mengikut orang bodoh yang tidak mencerminkan agama Islam. Bersabar itu separuh dari iman tiada dalam kamus mereka. So jangan malukan nama Islam selepas ini.
Sia-sia perjuangan melayu dahulu kalau mereka dapat melihat apa yang terjadi hari ini, seperti nukilan di atas pasti berlaku jika mereka dapat melihat. Akhir sekali pihak berkuasa perlu mengeluarkan perintah tangkap kepada penganjur dan ahli pembangkang yang tidak mengikut undang-undang semalam kerana ini memberikan implikasi yang besar dan buruk jika tidak diambil tindakan,mungkin mereka akan lebih melampau lagi pada masa hadapan. Himpunan seperti ini perlu di benteras sehabisnya, malah saya terkejut dan setuju dengan Naib Pengerusi DAp yang membantah keras himpunan seperti ini, malah dia juga berkata bahawa keadaan akan menjadi tidak terkawal apabila orang ramai mula berhimpun, itu kenyataan dari pembangkang yang memikirkan pentingnya undang-undang dan keadaan aman di kekalkan. Diharapkan kerajaan mengambil tindakan tegas terhadap mereka yang bertanggungjawab. Melayu Malaysia makin berilmu maka perlulah gunakan sikit kepandaian itu untuk buktikan kita masih berotak dan pandai bertindak mengikut keadaan yang betul, bukan membabi-buta tanpa fikir panjang.

No comments: